wymiana oleju dynamiczna

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Automatyczna skrzynia biegów to marzenie niejednego kierowcy. Dzięki niej jazda samochodem nabiera zupełnie innego wyrazu. Nie tylko staje się przyjemniejsza, lecz także spokojniejsza i oczywiście po prostu znacznie bardziej wygodna. Jak się jednak okazuje, każdy posiadacz automatu musi wiedzieć, że należy się z nim odpowiednio obchodzić. Podstawową sprawą, o której trzeba wiedzieć, jest regularne wymienianie oleju w przekładni. A najlepiej przy pomocy metody dynamicznej.

Dlaczego warto wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów?

Zanim jednak przejdzie się do tego, z jakiego powodu dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów jest tak ważna, najpierw trzeba zdać sobie sprawę z innej kwestii, czyli dlaczego w ogóle należy wymieniać olej w przekładni? Czemu ma to służyć?

Być może nie każdy o tym wie, ale skrzynia biegów do swojej pracy wymaga odpowiedniego smarowania. Liczne metalowe elementy ocierają się o siebie, dotykają się, a tym samym mogą się zużywać. Smarowanie powoduje, że praca całego układu jest gładka, bezproblemowa i bezpieczna. Co niezwykle ważne, podczas takiej pracy z metalowych elementów dostają się do oleju opiłki, które z biegiem czasu zanieczyszczają cały olej. Wymaga to jego regularnego wymieniania, ponieważ tym samym traci on swoje właściwości i może stanowić zagrożenie dla skrzyni biegów.

Z jakiego powodu zwykła wymiana oleju nie jest wystarczająca?

Jak wygląda wymiana oleju w przypadku klasycznej metody? Z pewnością każdy posiadacz auta widział to niejednokrotnie, ponieważ cały proces polega na odkręceniu specjalnego korka, co powoduje wyciekanie przez niego oleju. W chwili, gdy cały olej zostanie usunięty, wtedy korek jest zakręcany i od góry dolewany jest nowy.
W teorii wszystko wygląda dobrze, tylko jest w tym wypadku jeden ważny szczegół — nie cały olej tą metodą da się usunąć. Jak się szacuje, nawet połowa oleju nadal pozostanie w układzie, ponieważ nie da się jej usunąć z różnych jego części w ten sposób. Wymiana oleju w klasyczny sposób powoduje więc, że ogromna część oleju nie zostaje wymieniona, więc oczywiście będzie stanowiła zagrożenie dla skrzyni.

Jakie są wady i zalety dynamicznej wymiany oleju?

Na czym więc polega dynamiczna wymiana oleju? Pod korek spustowy podłączona zostaje specjalna maszyna, która pod ciśnieniem przepuszcza przez cały układ nowy olej. Wypłukuje z niego ten stary, co sprawia, że układ jest w pełni opróżniony. Co bardzo ważne, taka metoda powoduje jednocześnie to, że układ zostaje oczyszczony z różnego rodzaju zabrudzeń, które w innym wypadku nadal tkwiłyby w aucie.

Czy są jakieś wady takiego rozwiązania?

Oczywiście tak, a najważniejszą z nich jest wyższa cena, która wynika z konieczności zastosowania specjalnej maszyny, a także ze zużycia większej ilości oleju, który służył oczywiście do przepłukania układu.

Pomimo jednak tych wad jest to metoda zdecydowanie polecana, ponieważ za nieco większą kwotę otrzymuje się nie tylko oczyszczony układ, lecz co najważniejsze praktycznie w całości wymieniony olej w skrzyni, co oczywiście zapewnia jej idealne warunki do pracy i znacznie zmniejsza ryzyko awarii.

Trudno o dobry warsztat, który przeprowadzi dynamiczną wymianę oleju, ale sprawdź opinie o dynamiczna wymiana oleju https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/ w warsztacie samochodowym https://autoservice-grabowiecki.pl/ Autoservice Grabowiecki.

Szczególnie polecamy

Autoservice Grabowiecki to wyjątkowy warsztat samochodowy dla klientów z Warszawy i okolic. Poniżej wybrane opinie z Google:

Super warsztat obsługa bardzo przyjazna dla klientów, wysoko kultura osobista pracownikow warsztatu. Polecam i skorzystam napewno jeszcze nie raz.

Bardzo profesjonalna obsługa, wszystko zgodnie z czasem i umową. Pan, który realizował zlecenie dynamicznej wymiany oleju w Audi A4 bardzo miły i uprzejmy, odpowiada profesjonalnie na pytania. Nie mogę dopatrzeć się żadnych minusów. Bardzo polecam.

Polecam warsztat. Dynamiczna wymiana oleju, filtru, uszczelki w skrzyni rav4 IV 2,5 benzyna, oleje do dyfrów. Obejrzałem skrzynię, miskę olejową, cały proces wymiany. Ceny przystępne.

Bardzo fachowa obsługa, jeszcze nigdzie w serwisie nie zostałem tak dobrze poinformowany co zostało zrobione i dlaczego. Najważniejsze jest dla mnie to poczucie pewności, że zapłaciłem za to co faktycznie zostało zrobione. Ceny również są bardzo przyzwoite na tle Warszawki. Odwiedzę ponownie, mam nadzieje że już nowym autem.

Warsztat samochodowy Autoservice oferuje m.in:

 

 

 

Trochę ciekawostek

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Jak wybrać dobry warsztat samochodowy?
hunter test drogowy Next post Wyważanie kół z testem drogowym Hunter